Ce trebuie să faci acum dacă ai asigurare la Astra
Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a decis miercuri intrarea în faliment a Astra Asigurări, aflată în administrare specială, după ce compania nu a reuşit să atragă 425 milioane lei la capital, despăgubirile urmând să fie acordate de Fondul de Garantare. Ce trebuie să faci dacă eşti client al companiei care tocmai a intrat în faliment. Astra Asigurări are 4,6 milioane de asiguraţi.
Preşedintele ASF a declarat în conferinţa de presă că cei care sunt clienţi ai Astra vor fi despăgubiţi prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguratilor, fondurile disponibile fiind de 900 de milioane de lei, în total.
Mişu Negriţoiu a precizat că despăgubirile clienţilor vor fi realizate în urma cererilor de despăgubire, ceea ce înseamnă că dacă eşti client al Astra Asigurări va trebui să depui o cerere pentru a fi despăgubit.
Aşadar asigurarea încheiată la Astra Asigurări este valabilă în continuare, până la momentul expirării acesteia, chiar dacă firma a intrat în faliment, doar că în cazul în care are loc un accident, asiguratul va depune dosarul de daună la Fondul de Garantare.
De asemenea, clienţii Astra trebuie să ştie următoarele lucruri:
Cum procedeaza Fondul de Garantare a Asiguratilor dupa ce a fost declarata starea de insolventa a societatii de asigurare ?
- preia dosarele de dauna si evidentele tehnico-operative si contabile aferente acestor dosare;
- intocmeste listele potentialilor creditori de asigurari ai societatii de asigurari aflata in stare de insolvabilitate, in baza documentelor preluate de la societatea de asigurari;
- publica listele potentialilor creditori de asigurari intr-un ziar de circulatie si pe site-ul Fondului de garantare;
Cand incepe Fondul de Garantare a Asiguratilor plata catre creditorii de asigurari in cazul intrarii in isolvabilitate a unei societati de asigurare ?
- plata creditorilor de asigurari se va efectua de la data ramanerii irevocabile a hotararii de deschidere a procedurii de insolventa;
Cum trebuie sa procedeze creditorul de asigurari pentru a recupera creanta de la Fondul de Garantare a Asiguratilor?
- sa depuna o cerere de plata insotita de declaratia persoanei pagubite;
Cum se completeaza o cerere de plata ?
Ce documente se anexeaza la cerere ?
- documente doveditoare ale creantei ;
- copie carte identitate/buletin identitate;
Unde se trimite cererea de plata insotita de documentele anexate ?
- cererea – in original, impreuna cu documentele anexate se depune la sediul Fondului de Garantare, personal sau prin intermediul serviciilor de posta, recomandat, cu confirmare de primire;
Care sunt pasii pe care ii urmeza un dosar de dauna complet ?
- pas 1 – inregistraea cererii de plata insotita de decumentele justificative
- pas 2 – intocmirea dosarului de dauna si verificarea cererii si a tuturor documentelor si inscrisurilor justificative cu privire la creanta solicitata;
- pas 3 – propunerea de plata si avizarea dosarului de dauna de catre toate departamentele din cadru Fondului de Garantare (daune, juridic, economic);
- pas 4 – aprobarea dosarului de dauna de catre Comisia speciala constituita conform Legii 503/2004;
- pas 5 – plata dosarului de dauna catre creditorul de asigurari;
10. Cum se efectueaza plata catre credirorul de asigurari ?
- prin posta la domiciliul creditorului, doar in cazul persoanelor fizice;
- in contul de card al creditorului, in cazul persoanelor fizice;
- in contul creditorului persoana fizica sau juridica;
- prin unitatile CEC BANK;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu