ASIGURARI pentru:

vineri, 26 aprilie 2013

Pasii de inmatriculare si acte la terminare leasing

Documente si pasii necesari inmatricularii dupa incheierea contractului de leasing.


Documentele si pasii care trebuiesc facuti la inchiderea unui contract de leasing:

pasul 1. Vizarea fisei de inmatriculare primita de la leasing, la administratia locala unde s-a facut inscrierea in evidentele fiscale la inceputul contractului.
pasul 2. In cazul in care Asigurarea de raspundere civila (RCA) pe care ati avut-o de la leasing si pe care sunteti trecut ca utilizator, nu mai este valabila, se va incheia o noua asigurare (valabila minim 6 luni). Va putem ajuta cu incheierea politei RCA aici... polita
pasul 3. Achitarea taxei de inmatriculare,
          -   aproximativ 60 lei pentru autoturisme sub 3.5 tone
          -   aproximativ 125 lei pentru autoturismele peste 3.5 tone
       Pentru Bucuresti, taxa se achita la CEC Bank pentru sectoarele 3 si 4, la Directia Taxe Locale       pentru sectoarele 1, 5 si 6, iar la Posta se plateste taxa pentru sectorul 2.
pasul 4. Achitarea taxei pentru Certificatul de Inmatriculare (talon) - 40 lei, se plateste la CEC
pasul 5. Taxa pentru contravaloarea placutelor de inmatriculare. Aceasta se plateste direct la oficiul de Imnatriculari Auto.
pasul 6. Prezentarea la biroul de inmatriculari pentru a obtine un Cerificat de Inmatriculare nou, pe numele d-voastra.


Acte pentru vizarea Fisei de Imnatriculare 

Fisa de imnatriculare se va viza la Taxe si impozite de care sector apartineti si va trebuie urmatoarele acte:
1. Fisa de inmatriculare primita de la leasing.
2. Documentul care atesta dreptul la proprietate reprezentand Factura de valoarea reziduala sau cea de inchidere a contractului de leasing (copie si original)
3. Certificatul de atestare fiscala de la leasing (copie legalizata sau original). A se mai face o copie pentru biroul de Inmatriculari Auto.
4. Actul de identitate:
         - pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
         - pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
         - pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) in copie
5. Delegatie (in cazul in care nu se prezinta proprietarul):
         - pentru persoanele fizice: procura de la notariat (costa aproximativ 90 lei si se poate face la orice notariat) + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original)
         - pentru persoanele juridice: delegatie/imputernicire din partea societatii + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original). 
6. Copie dupa cartea de identitate a vehicolului.

ATENTIE!!!  Toate documentele in copie, o sa se retina de catre inspectorul care o sa stampileze fisa de inmatriculare.

Acte pentru decizia de calcul de la Administratia Financiara de care apartineti - lista din Bucuresti


Va trebuie urmatoarele acte:
1. Cerere tip completata
2. Documentul care atesta dreptul la proprietate reprezentand Factura de valoarea reziduala sau cea de inchidere a contractului de leasing (copie si original)
3. Certificatul de inregistrare al autoturismului (talonul) - copie fata-verso
4. Actul de identitate:
         - pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
         - pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
         - pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) in copie
5. Delegatie (in cazul in care nu se prezinta proprietarul):
         - pentru persoanele fizice: procura de la notariat (costa aproximativ 90 lei si se poate face la orice notariat) + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original)
         - pentru persoanele juridice: delegatie/imputernicire din partea societatii + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original). 
6. Copie dupa cartea de identitate a vehicolului (fata-verso)

Prezentarea actelor la Biroul de Inmatriculari Auto


Aveti la dispozitie 30 de zile calendaristice de la data emiterii facturii cu valoare reziduala sau incheierea contractului de leasing, impreuna cu urmatoarele acte:
1. Cerere tip din partea solicitantului
2. Fisa de inmatriculare completata si avand viza organului fiscal al administratiei publice si din partea vechiului proprietar cat si din partea noului proprietar.
3. Cartea de identitate a vehicolului (copie si original)
4. Chitanta care dovedeste plata taxei de inmatriculare (original si copie)
5. Chitanta care dovedeste plata contravalorii certificatului de inmatriculare (talon) (copie si original)
6. Asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA) valabila minim 6 luni (copie si original)
7. Factura de valoare reziduala sau de incheiere a contractului de leasing (copie si original)
8. Certificatul de atestare fiscala de la leasing (copie)
9. Certificatul de Imnatriculare al vehicolului cu stampila leasingului la rubrica "INSTRAINAT CATRE: ", avand ITP-ul in termen de valabilitate.
10. Actul de identitate:
           - pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
           - pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
           - pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) (copie)
11. Placutele de inmatriculare daca se doresc numere preferentiale sau noul proprietar are domiciliul in alt oras. 



 

59 de comentarii:

  1. Excelent ghid. L-am urmat pas cu pas si in cazul meu a functionat perfect. Cu mentiunea ca la sector 4 taxa de inmatriculare se plateste la Adm. Fin. din sos. Oltenitei (geamuri multe), nu la CEC. Cu multumiri pentru indrumari, Catalin Tanase - Expres Flora SRL.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ma bucur ca a fost util.
    Acesta a fost si motivul care am postat, cand am fost pus in aceasta situatie, n-am avut de unde sa ma informez. Astfel economisiti cateva drumuri, total neplacute.

    Daca aveti si alte sugestii pentru imbunatatirea blogului, le primesc cu mare placere.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna ziua,Am terminat si noi un contract de leasing,inchidere anticipata in luna februarie.Am ridicat actele de transfer de proprietate acum vreo 2 saptamani(neglijare,lipsa de timp..),ma gandesc cum va fi in cazul asta..amenda ceva?!.Ideea e ca sotul meu este momentan plecat din tara si eu trebuie de urgenta sa vand masina insa nu ma pricep deloc la pasii ce trebuie facuti..am inteles ca in primul rand se merge la administratie ca masina sa fie luata in evidenta ca bun..m-am gandit ca administratia sectorului de unde este sediul social dar nu era,mi-au zis ceva de Str.Glinka in Floreasca.Acum sunt blocata nu stiu unde sa merg si cum ca nu am nici prea mult timp(imi pierd din zilele de munca).As incerca sa urmez pasii de aici numai ca m-am blocat chiar la inceput..nu stiu unde sa merg mai intai.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Sarumana (@Miss Ellie Sugar)
    Situatia este foarte "birocratica". O sa incerc sa va explic cat mai multe pentru a va ajuta. Toata lumea se "plange" de timpul pierdut pentru intocmirea actelor de proprietate, dar trebuie sa urmam niste proceduri... asta e.
    Cum am scris si in postare, d-voastra trebuie sa aveti anumite acte de la leasing si anumte:
    - factura reziduala (cea de inchidere de contract)
    - fisa de inmatriculare (stampilata de la leasing catre d-voastra)

    Cu aceste acte trebuie sa mergeti s-o luati in evidenta la taxe si impozite (de sectorul unde este sediul social) pe numele firmei. Pasii se regasesc in postare la "Acte pentru vizarea Fisei de Imnatriculare". Metoda prin care platiti impozitul pana la sfasitul anului si dovedeste ca ati luat-o in proprietate, fiscal.

    Dupa ce v-au stampilat fisa de inmatriculare, d-voastra puteti sa vindeti, fara sa mai schimbati numerele, deoarece la politie, pe acele numere figureaza ca proprietar leasingul.
    Pentru inmatricularea la politie, va trebui sa verificati si taxa de mediu, care dureaza doar raspunsul de la administratie... undeva la 5 zile lucratoare.

    Amenda e posibil sa existe, dar nu stiu exact o anumita sanctiune pentru acest motiv, n-am auzit.

    Sper ca am fost destul de explicit, daca nu... mai intrebati-ma sau daca nu, sunati-ma.

    Multumesc,
    Andrei







    RăspundeţiȘtergere
  5. Va multumesc mult pentru raspunsul rapid.M-ati mai luminat putin,la taxe si impozite la sectorul unde este sediul social,sector 2,am fost si m-au trimis pe strada Glinka.Acum vad ca pt persoane juridice ar fi strada Grigore Moisil insa nimeni nu raspunde la telefon.Pe mine nu ma deranjeaza sa pierd timp daca il pierd cu folos..pana la urma dau o fuga si aici,in Moisil.Daca mai am nelamuriri va mai scriu.Multumesc mult.

    O zi buna!

    Elena TASCI

    RăspundeţiȘtergere
  6. Termin luna aceasta leasing-ul la o masina cumparata in 2008. La utilizator este trecuta sotia. Intrebarea este, o pot inmatricula pe numele meu (adica al sotului)? Daca raspunsul este afirmativ cum sa procedez (ce acte suplimentare imi trebuiesc)?
    Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunteti in aceeasi siutatie care am fost eu anul trecut (eu am avut leasingul pe 4 ani)
      Aveti doua posibilitati:
      - daca nu s-a emis ultima factura, puteti sa faceti cesiune de leasing pe numele d-voastra. ATENTIE!!! depinde foarte mult unde aveti leasingul, deoarece taxa de cesiune poate costa 50 lei + TVA la unlele societati sau 300 EURO + TVA la altele.... deci ATENTIE MARE cand cereti aceasta cesiune.
      - Puteti sa intocmiti actele de sfarsit de leasing pe numele sotiei, dar nu o inmatriculati la politie pe numele dansei, ci o vindeti mai departe catre d-voastra (fiscal). O sa aveti 2 fise de inmatriculare si doua randuri de drumuri de facut, apoi mergeti d-voastra la politie si faceti talonul direct pe numele d-voastra.

      Alegeti varianta cea mai buna pentru d-voastra.

      O zi buna!

      Ștergere
    2. Va multumesc pentru indrumare. o sa aleg varianta a doua pentru ca probabil s-a emis ultima factura. Va doresc o zi buna si numai bine.

      Ștergere
  7. Buna ziua,
    Ajung iar la dvs..tocmai am fost pe str Glinka in Floreasca unde mi-au stampilat fisa de inmatriculare auto.Am inteles eu gresit din raspunsul dvs anterior sau eu acum as putea s-o si vand? Sincer chiar nu vreau altceva decat sa o vand..Daca nu..aveti idee la ce politie trebuie sa merg?Legat de acea taxa eu am un ordin de plata prin care a fost achitata taxa de poluare pt autovehicule de catre leasing. Multumesc si scuze pentru deranj.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in primul rand, daca va duceti la politie cu OP-ul de la leasing ca s-a platit, este egal cu zero.
      Trebuie sa mergeti la administratia urmand pasii de la puncrul "Acte pentru decizia de calcul de la Administratia Financiara de care apartineti" si sa scoateti o adeverinta cum sa s-a platit taxa de mediu (atunci) si ca NU S-A RECUPERAT in instanta pana astazi.
      Apoi puteti s-o puneti la vanzare, dupa ce gasiti cumparatorul, o sa mergeti cu acetele care le aveti acum si respectivul o sa mearga la politie sa treaca talonul direct pe numele lui.
      Nu are rost sa va mai schimbati talonul pe numele d-voastra si apoi sa se schimbe pe noul proprietar.

      Spor!

      Ștergere
  8. Buna ziua
    Foarte bun ghid de urmat.Am si eu o intrebare.....Eu am ales sa nu platesc RCA-ul emis de societatea de leasing pe 6 luni pentru ca era foarte mare.Cand pot face un nou RCA? Dupa ce primesc talonul de la societatea de leasing cu mentiunea instrainat catre... ?Intreb pentru ca utilizatorul va fi in acest caz propietar si RCA-ul este necesar la inmatriculare.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Ce primiti de la societatea de leasing este un decont de plata pentru polita RCA.
      Daca nu doriti sa-l platiti, nu o sa se emita, dar nu ar trebui sa va faceti problema in aceasta privinta.
      Cand faceti noul RCA trebuie sa fie pe numele persoanei care o sa fie noul proprietar si polita o sa fie cu optiunea "In vederea inmatricularii"
      Acest lucru se cere la politie: pe langa acte trebuie sa aveti si "RCA valabil pe o perioada minima de 6 luni pe numele noului proporietar"

      Sper ca v-am lamurit.
      O zi buna!

      Ștergere
    2. Atunci cand a fost inmatriculata masina de leasing la inceputul anului 2009 a fost scutire de taxa. Acum am platit taxa de timbru...masina EURO 4 destul de mult.Aveti vreo idee daca pot se poate recupera aceasta taxa? Multumesc

      Ștergere
  9. Termin luna aceasta leasing-ul la o masina cumparata in 2008. La utilizator este trecut tatal meu. Intrebarea este, o pot inmatricula pe numele meu ? Daca raspunsul este afirmativ cum sa procedez (ce acte suplimentare imi trebuiesc)?
    Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Aveti doua optiuni:
      - daca nu s-a emis ultima factura, puteti sa faceti cesiune de leasing pe numele d-voastra. ATENTIE!!! depinde foarte mult unde aveti leasingul, deoarece taxa de cesiune poate costa 50 lei + TVA la unlele societati sau 300 EURO + TVA la altele.... deci ATENTIE MARE cand cereti aceasta cesiune.
      - Puteti sa intocmiti actele de sfarsit de leasing pe numele tatalui, dar nu o inmatriculati la politie, ci o vindeti mai departe catre d-voastra (fiscal). O sa aveti 2 fise de inmatriculare si doua randuri de drumuri de facut, apoi mergeti d-voastra la politie si faceti talonul direct pe numele d-voastra.

      Alegeti varianta cea mai buna pentru d-voastra.

      Ștergere
  10. Buna ziua,
    Termin contractul de leasing pe data de 15 octombrie 2013.La utilizator sunt trecut eu. Intrebarea mea este :cum sa procedez deoarece doresc sa o inmatriculez pe alt nume ( fiica mea)?Cum se procedeaza? Ar trebui facut un contract de vanzare - cumparare la notar dupa ce primesc toate actele de la firma de leasing?
    Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - Puteti sa intocmiti actele de sfarsit de leasing, dar nu o inmatriculati la politie, o vindeti mai departe catre fiica d-voastra (fiscal). O sa aveti doua fise de inmatriculare de intocmit si doua randuri de drumuri de facut, apoi merge fata d-voastra la politie si emite talonul direct pe numele dansei.

      prima fisa de inmatriculare se face de la Leasing catre d-voastra
      a doua fisa de inmatriculare se face de la d-voastra catre fata d-voastra
      (la politie trebuie sa va prezentati cu ambele fise)

      Sper ca v-am lamurit.
      O zi buna!

      Ștergere
  11. buna ziua am si eu o intrebare:Inmatricularea masinii se poate face fara inspectie RAR(autentificare) dupa finalizarea contractului? va multumesc si ast raspunsul dumneavoastra

    RăspundeţiȘtergere
  12. Dacă o inmatriculati pe numele utilizatorului de leasing, nu mai trebuie RAR (asta a fost situația mea)

    RăspundeţiȘtergere
  13. Atunci cand a fost inmatriculata masina de leasing la inceputul anului 2009 a fost scutire de taxa. Acum am platit taxa de timbru...masina EURO 4 destul de mult.Aveti vreo idee daca pot se poate recupera aceasta taxa? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa dati statul in judecata, dar acum taxa de timbru este putin mai legala decat taxa de poluare (cea din anii trecuti). Nu va faceti prea multe sperante, dar va sugerez sa vorbiti cu un avocat. Multumesc

      Ștergere
  14. Buna ziua, am vandut o masina si nu am scris "instrainat catre..." ni s-a spus la ghiseul de Udristei ca nu e neaparat necesar...exista riscuri pt mine ca vanzator?multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, pentru d-voastra nu exista riscuri (din cate stiu eu), doar cumparatorul e posibil sa intampine unele intrebari la inmatriculare

      Ștergere
  15. Buna ziua. In primul rand multumesc pentru acest ghid foarte util. Va deranjez cu o intrebare. Eu intre timp m-am mutat si nu mai am aceeasi adresa (inclusiv localitatea) fata de cea de la inceputul contractului. In acest caz trebuie ca vizarea fisei de inmatriculare primita de la leasing, sa o fac la administratia locala unde am locuit inainte s-au la cea noua.Multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fisa de inmatriculare se face la domiciliul actual, dar cred ca va trebuie si un act de la firma de leasing ca v-ati schimbat domiciliul. Nu mai puteti sa mergeti la administratia adresei vechi, deoarece nu mai figurati in tabelele lor.

      Ștergere
  16. Buna ziua.Azi am achitat ultima factura si tot ce mai era de plata(nu am avut valoare reziduala) si urmeaza sa primesc actele necesare inscierii de la societatea de lesing.Intrebarea mea este daca lesingul a fost pe societate ce ar terbui sa fac sa o inscriu pe numele meu (eu fiind administratorul societatii). Va multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va trebui s-o luati fiscal pe numele societatii fiscal, apoi emieti o factura de vanzare din firma catre d-voastra ca persoana fizica.
      Sper ca am fost destul de explicit, daca nu, va rog sa mai imi scrieti.
      Multumesc

      Ștergere
  17. am si eu o intrebare la dumneavoasta Eu am cumparata o masina pe lizing pe firma lui unchimio iar acum am terminat lizingul de plata spunetimi si mie ce trebui sa fac sa inscriu masina pe numele meu si ce acte imi trebuiesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa incheiati contractul de leasing si apoi dupa ce o scoateti de la fiscal, in urma unei facturi emisa de firma unchiului d-voastra, catre d-voastra, mergeti s-o imatriculati pe persoana fizica.
      Spor!

      Ștergere
  18. Intentionez ca cumpar o masina de la o persoana din alta localitate. Persoana mi-a comunicat ca masina a fost achizitionata pe persoana juridica in baza unui contract de leasing. Acest contract se afla in derulare. Cum se procedeaza in cazul inmatricularii pe numele meu.
    Ce document trebuie sa inchei pentru a fi valabil la inmatriculare? Contract intre persoana juridica si eu, la care este necesar emiterea facturii sau contract intre persoana fizica si eu? Pentru a exista legatura intre persoana juridica si persoana fizica care imi vinde masina, nu ar trebuie sa exista alt contract?
    Din raspunsurile d-voastra, in situatia prezentata, cred ca am nevoie de fisa de inmatriculare de la firma de leasing la persoana juridica, fisa de inmatriculare de la persoana juridica la mine, fara sa o inmatricula la politie.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cum urmeaza sa achizitionati d-voastra masina.
      Puteti sa preluati leasingul sau sa platiti catre persoana juridica valoarea care v-ati inteles.
      In primul caz (de preluare de leasing) trebuie sa luati legatura cu societatea creditoare.
      In al doilea caz, nu va trebuie nici un contract special. Factura de vanzare emisa de firma tine loc de contractul de vanzare cumparare. Trebuie incheiat contractul de leasing de catre persoana juridica (inclusiv valoarea reziduala daca exista), apoi persoana juridica trebuie sa urmeze pasii din postarea de mai sus (doar fiscal), apoi sa va inmaneze fisa de inmatriculare, pentru a va face d-voastra fisa pentru schimbarea talonului si placutelor de inmatriculare.
      Sper ca am fost destul de explicit.

      O zi buna!

      Ștergere
    2. Am ales varianta 2, de preluare auto dupa finalizarea leasingului de catre persoana juridica.
      Inteleg ca pentru a inmatricula auto pe numele meu - persoana fizica am nevoie de 2 randuri de acte:
      - facturile de inchidere a contractului de leasing, fisa de inmatriculare de la firma de leasing la persoana juridica si certificatul de atestare fiscala de la firma de leasing
      - factura emisa de persoana juridica, fisa de inmatriculare de la persoana juridica la mine - persoana fizica si certificatul fiscal de la persoana juridica.
      Daca am inteles bine, va rog sa-mi comunicati cine trebuie sa elibereze certificatul fiscal al persoanei juridice - care intra in posesia auto dupa finalizarea leasingului. ANAF sau Primaria pe raza careia are sediul persoana juridica? Pe scurt este vorba de taxele si impozitele de la ANAF sau de la Primarie?

      Multumesc.

      Ștergere
  19. buna ziua intrebarea mae este am cumparat o masina in lizing in 2008 asa ca termin lizingul la sfarsitul anului acesta. problema este ca masina este actualmente in spania ,intrebarea este pote face toate demersurile fratele meu care aste in tara in vederea inmatricularii masinii fara a o aduce in tara . va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Autoturismul nu trebuie sa fie prezent la politie. Daca ii faceti o procura la notariat fratelui d-voastra, poate sa va finalizeze contractul de leasing. Singurele care trebuiesc prezentate (in cazul in care nu raman aceleasi) sunt placutele de inmatriculare.
      Multumesc,

      Ștergere
    2. Asa ca pot sa mentin aceleasi placute de inmatriculare daca doresc ? cred ca asta trebuie sa o cer celor de la lizing ?. Ati putea sa-mi explicati pas cu pas ce trebuie sa faca si unde sa mearga fratele meu in momentul cand o sa aiba procura facuta la notar .Va multumesc mult

      Ștergere
  20. Dle Sarbu, va vad foarte bine documentat si prin urmare va intreb urmatoarele: am platit ultima factura la leasing in august (leasing pe societate). de atunci am fost plecat din tara iar masina a stat parcata. Am revenit acum si vreau sa incep demersurile sa o inmatriculez pe numele societatii mele. Pot circula cu masina pentru a plimba toate hartiile astea? de fapt ce risc daca ma opreste politia in trafic? Mentionez ca am numere de inmatriculare definitive. Ele au fost schimbate de catre soc de leasing inca din anul 2010 cand in mod normal s-a incheiat leasingul insa de atunci si pana acum s-a tot prelungit cu facturi de asigurare casco neplatite la termen.

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna seara,
    Taxa de mediu trebuie platita dupa terminarea leasingului?

    RăspundeţiȘtergere
  22. Buna ziua, daca tatal meu a fost trecut ca utilizator pe talon si a terminat leasing-ul, mi-a vandut masina mie, mai e nevoie de o noua asigurare, daca cea emisa pe numele firmei de leasing este inca valabila??

    RăspundeţiȘtergere
  23. Buna ziua,
    Sper sa ma lamuriti si pe mine pentru situatia de mai jos:
    Am incheiat anticipat leasingul, care avea normal un RCA valabil pe numele firmei de leasing, eu eram trecut ca si utilizator. Am dorit sa preschimb asigurarea, doar ca cei de la asigurare, dupa indelungi cautari, au aflat (eu citisem deja) ca exista o exceptie de la aceasta regula, si anume masinile in leasing; pe scurt, ce am inteles eu, este ca polita mea deja existenta, este valabila si ca exceptie este functionarul de la politie care nu imi accepta aceasta asigurare. Explicatia politiei a fost ca eu nu sunt trecut deloc in talon vehicul ca si utilizator. Este adevarat? Pana la urma, politia cere sa dovedesti ca ai o polita platita si valabila, or eu aveam asa ceva...un angajat de la firma de asigurare din sediul central mi-a spus ca de la judet la judet, aceasta regula se aplica sau nu. Multumesc pentru atentie si pentru raspuns

    RăspundeţiȘtergere
  24. Buna ziua.
    Am terminat leasingul,am declarat masina la taxe si impozite dar nu am reusit sa inscriu masina, daca au trecut cele 30 zile ce se intampla, nu circul pe timp de iarna, imi trebuie neaparat s-a am asigurare pentru a o inscrie?Astept raspuns.

    Va multumesc.
    O seara placuta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, trebuie o asigurare RCA fara numar de inmatriculare/cu nr inmatriculare prezent daca se pastreaza numerele si daca sunteti trecut in talon ca utilizator (asa cum erati trecut si in asigurarea pe timpul leasing-ului)

      Ștergere
  25. Buna ziua,

    Am si eu o intrebare. Am terminat leasingul in 20 dec 2013. (Data facturii reziduale). Pe certificatul de inmatriculare scrie "Instrainat in 8 ianuarie". Nu am apucat inca sa fac inscrierea la politie, dar am platit RCA-ul pe 6 luni si am facut si inregistrarea la taxe si impozite. Pot sa circul cu masina? Este vreo problema ca merg cu un talon pe care scrie "Instrainat in 8 ianuarie?" Va multumesc pt raspuns

    RăspundeţiȘtergere
  26. Buna ziua,
    Va expun si eu urmatoarea situatie, am terminat leasingul in februarie 2013, a fost scris pe talon instrainat catre mine, dar pana acum nu am inmatriculat-o fiind plecata din tara,autoturismul stand in garaj timp de un an.Acum vreau sa o inmatriculez pe numele fratelui meu, ce trebuie sa fac si la ce riscuri ma supun daca la data actuala vreau sa circul cu ea pana a face transferul catre fratele meu?

    RăspundeţiȘtergere
  27. Bună ziua,
    Am următoarea nelămurire:
    Am un contract de leasing care expiră pe 31 mai 2014. Ultima factură (rată) va fi emisă pe 10 aprilie. Asigurarea RCA expiră pe data de 23 mai. Întrebarea este următoarea: firma de leasing îmi va emite o nouă poliță RCA pentru a acoperi cele 8 zile rămase din contract sau, dacă achit toate facturile până pe 23 mai, nu se mai emite ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leasingul nu are cum sa va oblige sa faceti RCA-ul la ei. Puteti refuza emiterea politei RCA.
      Puteti face oriunde, dar cu conditia sa le trimiteti dovada.

      Ștergere
  28. Buna ziua,
    Nu exista polita RCA valabila doar pentru cateva zile, exista doar pentru 1 luna (doar pentru masinile noi), 6 luni si 12 luni.
    Dupa ce se emite ultima rata, o sa mai dureze cateva zile pana primiti actele finale si pana cand ajungeti la politie sa depuneti dosarul.
    Daca totusi faceti in continuare la societatea de leasing (minim pe 6 luni), dupa ce primiti actele finale, trebuie sa faceti o cerere catre societatea de asiguarari, sa dovediti ca s-a schimbat prorpietarul si ar trebui sa va dea banii inapoi pe lunile in care nu mai folositi polita.

    Aceasta este o "capcana" a leasingului, care nu prea aveti ce face, ori platiti doua polite pe 6 luni de zile (una ar trebui sa va recuperati banii de pe 5 luni de zile), ori stati cu masina 10 zile fara s-o folositi si dupa emiterea facturii reziduale, emiteti RCA-ul cu optiunea "In vederea inmatricularii"

    Sper ca am fost destul de explicit.

    O zi buna!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte înțeleg, după ce primesc actele finale de la societatea de leasing, polița RCA nu mai este valabilă, chiar dacă nu a expirat încă ?

      Ștergere
  29. Buna ziua ,va rog sa ma indrumati si pe mine ,am cumparat o masina de la
    cineva care la randul sau a cumparat-o in leasing,omul mi-a spus ca a terminat leasingul luna asta si ca a achitat toate taxele si cele de mediu, Am facut actele contract de vanzare cumparare ,a ramas sa imi aduca acea hartie de la circa financiara am mai primit cartea masinii si talonul (pe talon si carte figureaza firma de leasing ,dar pe talon nu este nici-o stampila ca masina a fost instrainata catre aceasta persoana
    Intrebare :ce pasi trebuie sa urmez pentru a inmatricula acest autoturism ,ce documente ar mai trebui sa imi dea vechiul propietar?si cum aflu daca taxa de mediu a fost platita (am indoiala ca nu a fost platita)
    Sper sa gasesc un raspuns.Va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  30. Buna ziua,
    Am incheiat anticipat leasingul pe 7.04.2014 polita RCA expira la 23.05.2014. Mentionez ca utilizatorul devine proprietar , in acest caz polita RCA aflata in vigoare se poate folosi la imatriculare?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      La politie trebuie sa prezentati dosarul pentru inscriere cu polita obligatorie emisa pe noul prorpietar si valabila minim 6 luni de zile.
      Nu conteaza ca a fost utilizator inainte.
      Multumesc

      Ștergere
  31. Buna ziua,
    Va rog sa imi raspundeti si mie la aceasta intrebare: taxa de mediu trebuie platita dupa terminarea leasingului?
    Va multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Taxa de mediu trebuia platita de catre leasing cand ati cumparat autoturismul.
      Cand terminati leasingul oricum trebuie sa faceti o cerere la administratie pentru a se verifica daca s-a platit taxa de mediu si daca s-a recuperat sau nu in judecata.
      Verificarea platii taxei de mediu se face la fiecare schimbare de proprietar.
      Daca mai doriti si alte informatii, va rog mai intrebati.

      Multumesc

      Ștergere
  32. Buna ziua! Tocmai am terminat contractul de leasing care este pe persoana juridica. Inca nu am facut nimic pentru a inmatricula vehiculul, doar am mers la societatea de leasing pt a face transferul de proprietate pe talon si a lua si celelalte acte. Dupa inatricularea pe pers. juridica intentionez sa o inmatriculez pe numele meu. As vrea sa stiu daca exista vreo posibilitate sa sar peste pasul cu inmatricularea pe pers. juridica si sa o inmatriculez direct pe numele meu. Mentionez ca am achitat ultima factura de valoare reziduala pe pers. juridica si instrainarea, de pe talon si de pe celelalte acte de la leasing, este tot pe pers. juridica. Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  33. Buna ziua! Tocmai am terminat contractul de leasing care este pe persoana juridica, dar as dori sa inmatriculez masina direct pe numele meu, persoana fizica. Am primit de la firma de leasing toate documentele originale, pe persoana juridica (cartea de identitate, fisa de inmatriculare, certificatul fiscal). Am si factura de vanzare-cumparare de la persoana juridica catre mine. Intrebarea mea este daca este suficient sa ma duc eu, persoana fizica si proprietar final al masinii, la ANAF sa solicit decizia de plată a timbrului de mediu si sa il achit (la momentul achizitionarii masinii in leasing taxa de prima inmatriculare era 0), sau trebuie ca in prealabil persoana juridica sa solicite si ea la ANAF dovada ca nu a fost achitata taxa de mediu. Va multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  34. Stie cineva daca se mai practica partajul? se mai poate ocoli taxa de prima inmatriculare - taxa de mediu ?

    RăspundeţiȘtergere
  35. buna ziua , mi s-a terminat leasingul la un tiguan cumparat in 2010 cand taxa era 0 pentru ca era scutita pe aceea vreme, si acum trebuie sa platesc mai mult de 3.000 euro , oare ce se intampla daca nu o inmatriculez, ramane pe firma de leasing (mentionez ca in talon sunt trecuta ca si utilizator, si talonul nu are data de expirare insa este stampila de instrainare !va multumesc foarte mult!

    RăspundeţiȘtergere
  36. Buna ziua,

    In vedera cumpararii unui automobil de la PJ (Pers juridica) la o PJ proprie, mai este necesara intocmirea contractului de vanzare cumparare tipizat, sau este suficienta factura emisa de vanzator?

    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere